Τα Γυμνά της Ελληνικής Τηλεόρασης.

Σήμανση άνω των 18, προσδεθείτε και πάμε. 

Θυμάστε που σε παλαιότερο άρθρο είχα γράψει και είχα θάψει μια κυπριακή σειρά που λεγόταν “Ελένη η Πόρνη”; Θυμάστε πως είχα γράψει τα χειρότερα γιατί, αντί να ρίξει μια γερή γροθιά στον κυπριακό πουριτανισμό έγινε λίγο πιο softcore από την Μάγια την Μέλισσα. Αν δεν θυμάστε, πάρτε μια γεύση εδώ

ΕΣΡ
Τέλος πάντων, σήμερα ήρθε η ώρα να διορθώσουμε αυτή την βεβήλωση της Ελένης της Πόρνης, και να αποδώσουμε φόρο τιμής σε όλες εκείνες τις στιγμές που η ελληνική τηλεόραση (γιατί στην Κύπρο έχουμε ακόμη μεσαίωνα στην απεικόνιση του γυμνού σώματος- με το ζόρι κρατάμε τον αρχιεπίσκοπο να μην πάει να ευνουχίσει τα αγάλματα στο αρχαιολογικό μουσείο) αποφάσισε να δείξει στον τηλεθεατή, αν όχι ρεαλιστικές ερωτικές στιγμές επιπέδου Billy Bob Thornton, τουλάχιστον μια σοβαρή ερωτική σκηνή, ένα αξιοπρεπές γυμνό, μια εσανς σεξουαλικότητας βρε αδερφέ. Δεν λέω πως στην Ελλάδα έχουμε γίνει Game of Thrones, αλλά τέλος πάντων, από το 1990 μέχρι σήμερα έχουνε γίνει κάποιες φιλότιμες προσπάθειες, τις οποίες πρέπει να χειροκροτήσουμε – είτε ως πρόθεση, είτε ως εκτέλεση. 


Σημείωση: Δεν παίρνουμε “ερωτικές σκηνές”, παίρνουμε γυμνό. Το λέω γιατί σε αντίστοιχες λίστες παίζει μια Μαρίνα Κουντουράτου, που στους Δύο Ξένους είδαμε όντως τόσο γυμνό όσο και στην Ελένη την Πόρνη (apply cream to the burn). 

Σημείωση 2: Από ιδεολογία και μόνο δεν θα βάλω Παπακαλιάτη. Ερωτικές σκηνές να φαν και οι κότες μεν, αλλά νταξ, ψάχνουμε κάτι πέρα από το προφανές.


Σημείωση 3: Δεν θα δώσουμε βιντεάκια για του λόγου το αληθές, κι αυτό γιατί δεν είναι ο στόχος μας. Άλλωστε τα βιντεάκια υπάρχουν στο youtube – μην σας πω και οι σειρές ολόκληρες. Εδώ ασχολούμαστε με τα παραδείγματα και με την σημασία τους. Αν θέλετε να δείτε βυζιά, υπάρχει το youporn.

Σήμανση άνω των 18 είπα; Αν όχι, ΣΙΓΑ ΤΑ ΑΥΓΑ! Λες και οι κάτω των δεκαοχτώ δεν ξέρουν τι είναι το σεξ. Εδώ “την δικιά σου παίρνουμε gangbang DAB” και το ΕΣΡ βαρκούλες αρμενίζει.

Αναστασία-Μυρτώ Αλικάκη



Αναστασία ΑλικάκηΣτις παλιές καλές κι αθώες εποχές της ελληνικής τηλεόρασης, όταν ακόμη νομίζαμε πως το Λαβ Σόρρυ ήταν κωμωδία, το Μέγκα αποφάσισε να κάνει μια δραματική σειρά, που έμελλε να μείνει ως σημείο αναφοράς: Την Αναστασία. Η Αναστασία ήταν μια σειρά “Παπακαλιάτης πριν τον Παπακαλιάτη”. Το σήριαλ ήταν πρακτικά η ιστορία μιας γυναίκας, της Αναστασίας προφανώς (Μυρτώ Αλικάκη) η οποία τα είχε με δύο άντρες ταυτόχρονα, τον πατέρα (Μηνά Χατζησάββα) και τον γιο (Άλκη Κούρκουλο). Η σειρά έκανε τεράστια επιτυχία (σε φάση 50% και άνω) για πολλούς λόγους: Πρώτον γιατί εκείνη την εποχή η θεματολογία ήταν αρκετά σοκαριστική – μιλάμε για το 1993, όταν η ιδιωτική τηλεόραση μπουσουλούσε ακόμη. Δεύτερον γιατί είχε την καλύτερη ελληνίδα σεναριογράφο δραματικών σειρών (Μιρέλλα Παπαοικονόμου). Τρίτον γιατί είχε soundtrack. Μπορεί να σας φαίνεται απίστευτο, αλλά το cd της σειρας έγινε πλατινένιο και υπογράφεται από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου στην μουσική, την Λίνα Νικολακοπούλου στους στίχους και την Ελευθερία Αρβανιτάκη στην ερμηνεία. 
“Και το γυμνό;”, σας ακούω να ρωτάτε. Νομίζω πως η Μυρτώ Αλικάκη έβγαζε βύζο σε κάθε ερωτική σκνηνή, είτε με τον πατέρα είτε με τον γιο, φάτσα κάρτα στην κάμερα. Είτε σε κρεβάτι, είτε σε αυτοκίνητο, οι ερωτικές σκηνές της Αναστασίας άφησαν εποχή (και τους άνδρες με φαντασιώσεις) κυρίως επειδή ήταν ρεαλιστικές και δεν φοβόντουσαν να δείξουν το γυναικείο σώμα. Μπράβο στους συντελεστές.  

Μαύρος Ωκεανός-Θεοφανία Παπαθωμά
Μαύρος Ωκεανός



Μπορεί να μην είχε την απήχηση της Αναστασίας, αλλά νταξ, κάτι έκανε κι αυτός. Ο Μαύρος Ωκεανός ήταν πιο πολύ “Τατουάζ πριν το Τατουάζ“. Οι ερωτικές σκηνές ήταν πιο συχνές και από τις διαφημίσεις ή τους διαλόγους και όλο το έργο είχε περίπου την λογική “πέντε λεπτά διάλογος-δεκαπέντε λεπτά σεξ”.Οι ερωτικές σκηνές περιλαμβάνουν παραλία, κρεβάτι, κουνουπιέρες, σεξ την μέρα, σεξ την νύχτα και μια ποικιλία ερωτικών παρτενέρ: Το βαρύ πυροβολικό ήταν η Θεοφανία Παπαθωμά που σε μια σκηνή είχε βγάλει και σουτιέν (ωωωωωω, μόνο;), αλλά υποστηριζόταν κατάλληλα από την Δεβώρα του Δόγκανου Νίκη Σερέτη, που έδινε μια πιο εξωτική εσάνς στις ερωτικές σκηνές. Πέραν από τις αιθέριες υπάρξεις, για το γυναικείο κοινό υπήρχε και ο Γιώργος Νινιός, που για κάποιον άγνωστο λόγο, παιρνούσε για Ζεν Πρεμιέ κάπου στο ’95 με 2000. Α, και έπαιζε και εκείνος ο ηθοποιός, που μοιάζει του Μακόναχι, που ήταν και στον Νικητή με τον Ευθυμιάδη, που έκανε τον ντηλερά! (Αντώνης: Νίκος Ψαρράς λέγεται…). Ναι, νταξ, whatever.


Επίσης η Θεοφανία Παπαθωμά έκανε την ερωτική σκηνή στο Άγγιγμα Ψυχής, το οποίο δεν θα συμπεριλάβουμε, γιατί παρά το γεγονός πως το σεξ παπα κι αμαρτωλής είναι πιασάρικο, και παρά το γεγονός πως ήταν στην βροχή και ήταν υγροί και οι δύο (ε, τον πιάσατε τον συμβολισμό;), εντούτοις δεν είδαμε ούτε υποψία γυμνού. Καλή σκηνή, μα γυμνό γιοκ.  

Η Αγάπη Άργησε μια Μέρα – Τάνια Τρύπη

Αγάπη άργησε μια μέρα

Βαριά κανόνια παιδιά και δεν κάνω πλάκα, με 11 τηλεοπτικά βραβεία. Ενώ στις προηγούμενες και στις επόμενες σειρές, το γυμνό είναι καμιά υποψία ρώγας – ναι, και στην Αναστασία – εδώ μιλάμε για φουλ γυμνό. Επαναλαμβάνω με πλήρη σοβαρότητα, η σειρά του Κώστα Κουτσομύτη δεν ήταν απλά “γυμνό” ήταν ένα βήμα πριν το πορνό, τόσο στην συχνότητα, όσο και στην ποιότητα. Και δεν είναι πως το σήριαλ είναι το πιο ερωτικό σήριαλ όλων των εποχών – τι να μας κλάσει το Τατουάζ και ο Παπακαλιάταρος – είναι πως παίχτηκε ΣΤΗΝ ΓΑΜΗΜΕΝΗ ΤΗΝ ΕΡΤ! Ναι, φίλες και φίλοι. Η ΕΡΤ εν έτει 1997 έκανε την μεγαλύτερη υπέρβαση που έγινε στην ελληνική τηλεόραση, να βάλει γυμνό σε επίπεδα Game of Thrones. #Περασμένα_Μεγαλεία.
Θα μπορούσα να μιλήσω (και ίσως το κάνω) σε ξεχωριστό άρθρο για το πόσο μπροστά ήταν αυτή η σειρά, με τις θρυλικές ερμηνείες του Μηνά Χατζησάββα στο ρόλο του Τάγαρη, το θρυλικό μονόφρυδο της Πέγκυς Τρικαλιώτη, το good cop/bad cop που είχαν οι Μαρίνα Ψάλτη και Καριοφυλλιά Καραμπέτη. 

Βαλέρια Χριστοδουλίδου
Το εγκεφαλικό του παππού #Spoiler_Alert


Εδώ θα εστιάσουμε στο απίστευτο έργο που είχε η Τάνια Τρύπη να σκάει γυμνή σε κάθε επεισόδιο. ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ. Τι, νομίζατε πως με μια-δυο, ερωτικές σκηνές ξεμπερδέψαμε; Σας είπα, η σειρά αγγίζει επίπεδα Game of Thrones. Και όχι τα φλώρικα “δείχνω-αλλά δεν δείχνω” κι εδώ το κείμενο θα γίνει προσωπικό (μαμά, συγνώμη). 


Εξομολόγηση Serial Killer Νο.1.101.101,10: Όταν βγήκε αυτή η σειρά ήμουν μόλις 10 χρονών. Επίσης το 1997 δεν υπήρχαν ούτε σημάνσεις, ούτε να την βάλουμε μεταμεσονύχτια την σειρά, όλα αυτά ήρθαν πολύ αργότερα. Όπως ήταν αναμενόμενο λοιπόν, κι ενώ η μάνα μου έβλεπε την σειρά κι εγώ έπαιζα λίγο πριν πάω για ύπνο, τσουπ ΠΑΡΕ ΣΚΗΝΗ: Τάνια Τρύπη φουλ γυμνή-βυζιά, μουνί φάτσα φόρα στην κάμερα μιλάμε, να την κάνουν μπάνιο σε ένα καζάνι κάτι καλόγριες (και καλά για να ζεσταθεί από το κρύο). Η σειρά με στοίχειωσε όσο καμία άλλη και μου έμαθε στην ηλικία των δέκα την ανατομία του γυναικείου σώματος. Ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά που είδαμε μουνί στην ελληνική τηλεόραση και δηλώνω τυχερός που την πρόλαβα σε πρώτη προβολή! Επίσης, εξίσου καβλωτική ήταν η παρουσία της νεαρής και ανερχόμενης Βαλέριας Χριστοδουλίδου, που ήταν η απόλυτη φαντασίωση με ζαρτιέρες. ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΡΤ ΘΕΛΟΥΜΕ, ΦΕΡΤΕ ΤΗΝ ΠΙΣΩ! 
ΥΓ. Όγδοο επεισόδιο, 21ο λεπτό, άντε μεγάλη η χάρη σας.

Πρόβα Νυφικού – Αλεξανδριανή Σικελιανού
Πρόβα Νυφικού



Πίσω στα φλώρικα. Πρόβα Νυφικού, βιβλίο της Ντόρας Γιαννακοπούλου σε σενάριο Γκούφα και σκηνοθεσία Κουτσομύτη (πάλι). Το θέμα τετριμμένο, τύπισσα θέλει να παντρευτεί το “κακό παιδί”, το κέρατό της έχει φτάσει στα σύνορα και πληρώνει αστυνομικό για να βρει αποδείξεις, που στο τέλος την ερωτεύεται κιόλας. Κι εφόσον έχουμε τον δεύτερο Ζεν Πρεμιέ της ελληνικής τηλεόρασης, Φίλιππο Σοφιανό, εννοείται πως θα έχουμε σεξ. Σε μια σκηνή, όπου Σοφιανός και Σικελιανού κάνουν σεξ στην πολυθρόνα (δηλαδή πόσο πιο άβολο;), την γυρίζει και βλέπουμε το στήθος της ηθοποιού. Πάλι είναι κάτι περισσότερο από τον μέσο όρο, όμως νταξ, μετά την Αγάπη που Άργησε μια Μέρα, όλα τα υπόλοιπα είναι σαν ματς Παναργειακού-Δόξα Βύρωνα.

Αληθινοί Έρωτές – Χριστίνα Παππά
Χριστίνα Παππά



Ο Alpha έχει κάνει μια χοντρή μπινιά στα τηλεοπτικά δεδομένα: Αντί να παίρνει μια πλοκή και να βγάζει σειρά, κάνει σειρά με αυτοτελή επεισόδια, με διαφορετικούς ηθοποιούς και λοιπούς συντελεστές: 10η Εντολή, Κόκκινος Κύκλος, Οικογενειακές ιστορίες, Αστυνόμος Μπέκας και δεν συμμαζεύεται. Μια από αυτές τις σειρές ήταν και η παραπάνω, την οποία δεν είχα καν ακουστά, πριν γράψω αυτές τις αράδες. 
Anyhow, Αληθινοί Έρωτες είναι αυτοί, ε δεν θα δείξουμε και κάποιον γυμνό, μην μας πουν και Ελένη η Πόρνη. Η πιο χαρακτηριστική σκηνή είναι αυτής της Χριστίνας Παππά-πρώην Κολντεμπέλα, που απλά κάνει σεξ με τον παρτενέρ της στο κρεβάτι. Απλά πράγματα, μην περιμένετε αμάν και τι. Όμως σεβασμός που έδειξαν και το κωλαρίνι του συμπρωταγωνιστή. Έτσι Alpha, δείξε πως προάγεις την ισότητα, όχι μόνο η γυναίκα γυμνή αλλά και ο άνδρας. Εύγε!


Το Σημάδι του Έρωτα – Τζένη Μπότση
Τζενάρα

Δεν ξέρω πως μου ξέφυγε αυτή η σειρά, αλλά γκοντάμιτ, η Τζένη Μπότση δίνει ρεσιτάλ. Ως “Παναγιώτα Βλαντή πριν την Παναγιώτα Βλαντή”, η Τζένη Μπότση είχε λανσάρει ένα ιδιαίτερο τύπο στο Femme Fatale, διαχωρίζοντας εαυτόν από το στυλ της Βάνα Μπάρμπα ή της Άντζελας Γκερέκου (προ Τόλη και υπουργείου). Το Σημάδι του Έρωτα ήταν η πρώτη μεγάλη της επιτυχία που την καθιέρωσε ως sex symbol, αν και όλοι την θυμόμαστε για την θεϊκή ατάκα “Τι έγινε Κωστάκη, σε γουστάρει η χωριάτισσα;”, όπου χωριάτισσα βάλτε Βάνα Μπάρμπα, που δεν θα μπορούσε να υποδυθεί κάτι άλλο από το Femme Fatale, ακόμη κι αν την χτυπούσε όλο το Κωλοκοτρονίτσι με κοτρώνες στον κώλο. 
Τέλος πάντων, η Τζενάρα, που υποδύεται μια εκδιδόμενη μπουζουξού, παίρνει τον ρόλο πάνω της και πετώντας σε κάθε ερωτική σκηνή τα στήθη της. Ειδικά στο έκτο επεισόδιο που έχει μια ερωτική σκηνή με τον Τζώρτζογλου – τον άσωτο υιο της οικογένειας Ραζή – μπαίνει επάξια στο πάνθεον με τις πιο ερωτικές γυναίκες της ελληνικής τηλεόρασης. 


Οι Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα – Αντιγόνη Αλικάκου
Αντιγόνη Αλικάκου





Δεν το περιμένατε έτσι; Η αλήθεια είναι πως ούτε κι εγώ. Άντε, από τα ερωτικά δράματα το περιμένεις, πας υποψιασμένος. Αλλά από τον Μπέκα; ΤΟΝ ΜΠΕΚΑ; Τέλος πάντων, κάπου στον δεύτερο κύκλο, ο Μπέκας αναλαμβάνει την εξιχνίαση της δολοφονίας του Μάνου Παπαγιάννη που πηδάει ταυτόχρονα δύο αδελφές. Το επεισόδιο είναι ένα τεράστιο φλασμπακ στο οποίο βλέπουμε όλη την γαμημένη ιστορία, πως γνωρίστηκαν, πως τις πήδηξε και πλέον πως τις εκβιάζει. Σε κάποιο σημείο παίζει φάσωμα (ούτε καν σεξ) με την μεγάλη αδερφή, Αντιγόνη Αλικάκου, όπου και ο Παπαγιάννης τολμάει και κατεβάζει το φόρεμα της, δείχνοντας το στήθος μπαμ. Είμαι απόλυτα σίγουρος πως ήταν απλά μια έμπνευση του Παπαγιάννη για να το κάνει πιο “ρεαλιστικό”, και πως απλά ο κάμεραμαν δεν πρόλαβε να μετακινήσει το πλάνο προς τα πάνω. Πάντως το γεγονός πως το κρατήσανε στο μοντάζ δείχνει, πως ο Μπέκας είχε σκοπό να μην κολώσει σε τέτοια ζητήματα και μπράβο του. 


Το Νησί – Ευγενία Δημητροπούλου

Το νησί

Για την Ευγενία την Δημητροπούλου έδινα νεφρό. Ίσως και πάγκρεας. Και συκώτι. Τέλος πάντων στο θέμα μας. 
Από το Νησί περιμέναμε πολλά. Περιμέναμε δράμα και το πήραμε. Περιμέναμε ερμηνείες και τις πήραμε. Περιμέναμε υπερπαραγωγή πλάνα και τα πήραμε. Ο Παπαδουλάκης και η Παπαοικονόμου έδωσαν απλά ρεσιτάλ στην ίσως καλύτερη δραματική σειρά (μαζί με τις Μάγισσες της Σμύρνης) που πέρασε ποτέ από ελληνικά δεδομένα και είχε αξιώσεις και στο εξωτερικό.
Τα βυζιά της Ευγενίας Δημητροπούλου, δεν τα περιμέναμε. Όχι ό,τι μας χάλασαν, αλλά είπαμε: Σε ερωτικές δραματικές σειρές πας υποψιασμένος. Σε ένα σήριαλ που το δράμα βγαίνει μέσα από την λέπρα και το αχαλίνωτο gold-digging της πρωταγωνίστριας, κάπου δεν το περιμένεις. 
Τρεις ΣτιγμέςΟι αλήθεια είναι πως δύο σκηνές θυμάμαι, μια που κάνει σεξ με τον Στάνκογλου, και άλλη μία που φέρνουν ένα γιατρό και την εξετάζει γυμνή – γιατί αν δεν πεθάνεις από λέπρα, τουλάχιστον να πας από πνευμονία. Οι σκηνές δεν είναι περισσότερο από μερικά δευτερόλεπτα, όμως τις συμπεριλαμβάνω για ένα λόγο: Το Νησί είναι μια σειρά που έχει δυτική νοοτροπία και τεχνοτροπία. Δεν είναι απλά “σκηνή-διάλογος-επόμενη σκηνή”. Έχει πλάνα, έχει μουσική, έχει δεκάλεπτα ολόκληρα χωρίς διάλογο, μόνο με εναλλαγή πλάνων και μοντάζ, έχει βγάλει συναίσθημα και ένταση χωρίς να βασίζεται στο κείμενο μόνο. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, το γυμνό της Δημητροπούλου δεν είναι “ερωτικό”, είναι περισσότερο μια παρέμβαση που λέει “γυμνό στην οθόνη δεν σημαίνει απαραίτητα σεξ και σεξ στην οθόνη δεν σημαίνει απαραίτητα ερωτισμός”. Το γυμνό στο νησί είναι ενταγμένο σε μια ευρύτερη καλλιτεχνική παρέμβαση και μπράβο του. 
Fun Fact: Η Ευγενία Δημητροπούλου έχει κάνει και ένα full frontal πέρασμα από τις Τρεις Στιγμές του Πέτρου Σεβαστίκογλου. Google it αξίζει.


Γράψτε μας στα σχόλια τι ξέχασαμε, τι θα περιμένατε να δείτε, κράξτε μας κιόλας, το μαγαζί όλα τα δέχεται – το feedback σας είναι σημαντικό. Μέχρι την επόμενη φορά serial killer out!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *