Κυπριοι παρουσιαστες: Οι καλύτεροι και οι χειρότεροι

Ένας από τους πολλούς λόγους που κατεβαίνω στο πολύπαθο νησί της Κύπρου, εκτός από το για να ανεφοδιαστώ με χαλούμια, σεφταλιές και ζιβανία, είναι για να δω αν και κατά πόσο προοδεύει καθόλου η κυπριακή τηλεόραση. Εννοείται πως κάθε φορά απογοητεύομαι όλο και περισσότερο και εννοείται πως κάθε φορά γράφω κι από ένα καινούργιο serial killer. Έτσι, αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι, αναγνώστες του dazzein.gr, πιστοί στην παράδοση, σήμερα θα ασχοληθούμε με μια ακόμη μάστιγα, που λυμαίνεται στην ψηφιακή μας τηλεόραση. Μετά τους χειρότερους Έλληνες παρουσιαστές, θα ασχοληθούμε με την θεομηνία που ακούει στο όνομα “Κύπριοι Παρουσιαστές”. Παρουσιαστές πολιτικών εκπομπών, παρουσιαστές ψυχαγωγικών εκπομπών, παρουσιαστές τηλεπαιχνιδιών ήρθε η σειρά σας για να μπείτε στο πάνθεον του κραξίματος του dazzein.gr



Κάποια διευκρινιστικά πριν ξεκινήσουμε, γιατί οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους. 


Πρώτον δεν έχω κάτι με κανένα παρουσιαστή/δημοσιογράφο/ηθοποιό. Ό,τι γράφω εδώ πέρα – κι αυτό είναι κάτι που το λέω κάθε φορά – είναι μια αυστηρή, κριτική και καυστική γνώμη για αυτά που βλέπω ως τηλεθεατής στην τηλεόραση. Δεν με νοιάζει πόσο καλοί άνθρωποι είναι, δεν με νοιάζει τι κάνουν οι συντελεστές στην προσωπική τους ζωή. Σχολιάζω ό,τι μεταδίδεται στον αέρα, και κριτικάρω οτιδήποτε έχει ειπωθεί δημόσια. Εφόσον κάποιοι επιλέγουν να ασχοληθούν με την παρουσίαση και να μετατραπούν σε δημόσια πρόσωπα, πρέπει να δέχονται και τα αρνητικά της δημοσιότητας – και δεδομένου του τρολαρίσματος που υπάρχει σε τουίτερ και φέισμπουκ, ο Serial Killer δεν είναι καν η χειρότερη κριτική. 


Δεύτερον, επειδή η παρουσίαση στην Κύπρο χωλαίνει λίγο, θα βάλω – για μια φορά και μόνο – καλούς και κακούς στην ίδια λίστα για δύο λόγους: Αφενός δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί παρουσιαστές που να σηκώνουν σχολιασμό (βλ. παρακάτω) αφετέρου πιστεύω πως θα ήταν ενδιαφέρον για να δούμε δίπλα-δίπλα το καλό και το κακό και να τα συγκρίνουμε.


Τρίτον και τελευταίον, η ίδια η παρουσίαση των εκπομπών στην Κύπρο πνέει τα λοίσθια, σε φάση την βγάζει δεν την βγάζει την βδομάδα. Όπως πολλές φορές έχω πει για την κυπριακή τηλεόραση και τη λογοκρισία της, η δημιουργικότητα βαράει αρνητικά νούμερα. Οι περισσότεροι παρουσιαστές απλά μοιάζουν με κατάδικους που απλώς απαγγέλουν σαν την Μαρίνα Κουντουράτου ό,τι μαλακία γράφει το auto-cue. Και η λέξη μαλακία εδώ δεν είναι ευφημισμός αλλά κυριολεξία. Δεν ξέρω ποιοι επιμελούνται τα κείμενα που εκφωνούνται, αλλά μοιάζουν με έκθεση πρώτης λυκείου από μέτριο μαθητή, ο οποίος το μόνο πράγμα που έκανε ήταν να απομνημονεύσει όλες τις στερεότυπες εκφράσεις και έχει φτάσει σε σημείο να επικοινωνεί μόνο με αυτές. Πραγματικά, θα ήμασταν ένα βήμα πριν κάνουμε τις εκπομπές μας με memes και emoji, αν αυτή η ιδέα δεν ήταν υπερβολικά πρωτοποριακή για τα κυπριακά δεδομένα.


Ξέρω πως δεν βγάζουν νόημα τώρα αυτά που λέω, αλλά κρατήστε τα, γιατί θα τα χρησιμοποιήσουμε πολύ στα παρακάτω παραδείγματα. Βάμος!


Ελίτα Μιχαηλίδου

Ελίτα


Ξεκινάμε από τα βαρέα και ανθυγιεινά της κυπριακής τηλεόρασης, αποδεικνύοντας πως μερικές φορές πρέπει πρώτα να τρέξεις και μετά να περπατήσεις. Αν έπρεπε να περιγράψω αυτή την παρουσία με μία φράση θα έλεγα “Η Άννα Δρούζα της Κύπρου”. Ξέρω, οι περισσότεροι την έχετε συνδυάσει στο στυλ της Τατιάνας, αλλά πιστεύω πως ο πυρήνας της είναι καθαρά “δρουζικός”. Τι εννοώ: Οι εκπομπές της Ελίτας (ΟΛΕΣ όμως) είναι στο ίδιο στυλ, κοινωνικό talk show με καλεσμένους, οι οποίοι καταλήγουν να είναι σχεδόν το πάνελ της εκπομπής, από τις τόσες φορές που έχουν έρθει στην εκπομπή. Η θεματολογία είναι σχετικά ακίνδυνη και κινείται μεταξύ ανθρωπίνων σχέσεων (π.χ Γιατί οι γάμοι περνάνε κρίση) μέχρι φιλανθρωπίες (για τον δείνα παπά που είναι στο ανατολικό Κογκό και προσηλυτίζει μικρά Κογκολεζάκια). Όμως δεν είναι λίγες οι φορές που η Ελίτα θα έχει θέματα πνευματικότητας και κυρίως θρησκευτικής πίστης: Τα θαύματα του Παΐσιου, της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, του Οσίου Σάββα, θέματα για τον σατανισμό, την αθεΐα, τον σύγχρονο αμαρτωλό υλιστικό κόσμο παίζουν πάρα πολύ συχνά – και είναι τα μόνα που παίζουν στο Youtube. Τι ήταν η Δρούζα με την φραπελιά και τους εξωγήινους; Ε, σε λίγο πιο Ανεξάρτητοι Έλληνες.

Ελίτα2

Δεν ξέρω κατά πόσο τα πιστεύει, αλλά η Ελίτα ξέρει πάρα πολύ καλά το κοινό της και ξέρει πως να πλασάρει το προϊόν της. Δεδομένου πως το κοινό της είναι είτε η ενενήντα φεύγα γιαγιά στην Κάτω Κωλοπετεινίτσα Πάφου, είτε η σαραντάρα ανασφαλής νοικοκυρά που θέλει να γίνει λίγο πιο ιντελεκτουέλ από βιολογικό ραπανάκι, η Ελίτα παίζει θέματα τα οποία ξέρει πως θα κεντρίσουν αυτές τις κατηγορίες. Τα θρησκευτικά θέματα έχουν την τιμητική τους γιατί Α) είναι μούφα ψυχολογία και φιλοσοφία, άρα θα πουλήσουμε τον γάτο για λαγό και Β) οι αξίες των τηλεθεατών της αγγίζουν το Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια. Που καταλήγουμε; Σε εκπομπές εν έτει 2017 να συζητάμε για το “κακό μάτι”, γαμώ τον ορθολογισμό μου και τον Διαφωτισμό μου μέσα. 


Ετυμηγορία: Αρνητική. Ελπίζω να έρχεται τα βράδια ο Νίτσε στον ύπνο της και να της διαβάζει τον Ζαρατούστρα.
Ειδικό Hashtag: #Oi_pantofles_tou paisiou_live




Βασιλική Χατζηαδάμου
Βασιλική Χατζηαδάμου



Σε μικρότερη κλίμακα, η Βασιλική Χατζηαδάμου είναι μια σχετικά νέα παρουσία στα τηλεοπτικά δρώμενα και δυστυχώς για μας αποκτάει σημαντικό ρόλο το τηλεοπτικό σκηνικό. Ξεκίνησε από το παίζουμε κυπριακά – ένα τηλεπαιχνίδι για την κυπριακή παράδοση – αλλά έκτοτε άλλαξε στυλ. Προσωπικά τη θυμάμαι να κάνει ένα από αυτά τα πρωινάδικα το απόγευμα στυλ Ελένης Μενεγάκη, στο Σίγμα (και νομίζω το έλεγαν “Ζήσε το” – δεν παίρνω όρκο). Από τότε μου έκανε τη χειρότερη εντύπωση, αλλά δεδομένου πως υπήρξε και αντικατάστατρια της Χριστιάνας Αριστοτέλους (βλ. παρακάτω) λόγω άδειας μητρότητας της τελευταίας, η εντύπωση μου επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά. 
Πέραν από την γλυκιά και διακριτική της φυσιογνωμία και την αντικειμενικά καλή φωνή της, δεν έχω άλλο θετικό να παραθέσω. Μάλιστα αυτή η διακριτικότητά της σε ορισμένες στιγμές αγγίζει τα όρια της αδιαφορίας, σε σημείο να αναρωτιέσαι αν υπάρχει παρουσιάστρια στην εκπομπή ή όχι. Ο τόνος της ομιλίας της είναι ένας και μοναδικός, αυτός της βαρετής απαγγελίας του auto-cue που σε κάνει να θες να κοιμηθείς στον καναπέ. Τα θέματα εξίσου αδιάφορα και οι συνεντεύξεις της απλά ναρκοληπτικές. Ακόμη και στο “παίζουμε κυπριακά” που ήταν και το μεγάλο break-through, ο μοναδικός λόγος που ήταν κάπως υποφερτή ήταν γιατί είχε τον Τσιμιτσέλη συμπαρουσιαστή, που έπαιρνε την ομάδα πάνω του, και γελούσε λίγο το χειλάκι μας, με τις κρυάδες που έλεγε. 

Βασιλική Χατζηαδάμου2

Είμαι σίγουρος πως για την Αρχή Ραδιοτηλεόρασης είναι η ιδανικότερη παρουσιάστρια που πέρασε ποτέ, ακριβώς γιατί δεν έχει ούτε και μισό ίχνος ιδιαιτερότητας, ούτε και μισό ίχνος προσωπικότητας, κάτι που να την κάνει να ξεχωρίζει ως παρουσία. Ειλικρινά, θα μπορούσε κάποιος να την απαγάγει, να την αντικαταστήσει με τον WALL-E και κανένας να μην καταλάβει τη διαφορά.


Ετυμηγορία: Αρνητική. Αμέσως μαθήματα υποκριτικής από τον Κωνσταντίνο Μαρκορά
Ειδικό Hashtag: #nani_nani_o_theatis_na_kanei_live


Λούης Πατσαλίδης
Λούης


Τον Λούη τον ξανασχολίασα, όταν έθαβα την κυπριακή σάτιρα. Εδώ όμως θα επεκταθούμε ένα κλικ παραπάνω, αποδομώντας αυτόν τον Βούδα του stand-up comedy.
Αρχικά για να είμαστε δίκαιοι, είναι ίσως ο μοναδικός επιτυχημένος stand-up comedian/σατιρικός στην Κύπρο (ίσως μαζί με τον Κώστα Πρίγκιπα, βλ. παρακάτω). Βέβαια, όπως είχα πει και παλαιότερα, η σάτιρα στην Κύπρο δεν φτουράει γενικότερα, κι ο Λούης το ξέρει αυτό καλά, έτσι οι εκπομπές του ακολουθούν μια σχετικά ασφαλή τακτική – σαν σάτιρα με προφυλακτικό. 
Στους εύκολους στόχους ο Πατσαλίδης πιάνει άριστα, ειδικά τον αρχιεπίσκοπο τον παίζει μονότερμα. Στους καλεσμένους του είναι επίσης καλός, αν και πολλές φορές καταλήγει να τους βάζει να κάνουν καραγκιοζιλίκια μπας και γελάσει ο κόσμος. Ο αυτοσαρκασμός του σκοράρει αρκετούς πόντους και γενικά στο πλαίσιο της κωμωδίας είναι σχεδόν υποφερτός. 

Λούης2

Βέβαια όλα αυτά δεν είναι παρά καλογυαλισμένα τρικ, για να δείξει την ένδεια που έχει η εκπομπή του, και πόσο απροβίβαστος είναι στα σοβαρά. Πάρτε για παράδειγμα τη φορά που είχε καλεσμένο τον Νικόλα τον Παπαδόπουλο, ο οποίος είναι και υποψήφιος πρόεδρος της δημοκρατίας τρομάρα μας. Τον σατίρισε καθόλου; Τον στρίμωξε, τον έκανε να λουστεί στον κρύο ιδρώτα του, όπως όφειλε; Όχι! Αντίθετα τον έβαζε να παίξει εκατομμυριούχο, σατιρίζοντας τα “αγγλικά” του. Έπιασε η σάτιρα; Όχι βέβαια! Τον Παπαδόπουλο είχες καλεσμένο, όχι τον Τσίπρα! Η σάτιρα ήταν κενή περιεχομένου. Αντί να τον βάλεις κάτω και να τον σατιρίσεις που το κόμμα του έχει γίνει σκορποχώρι χειρότερα κι από τους Σταρκ στο Game of Thrones και πως ο ίδιος γίνεται με μαθηματική ακρίβεια ο Στάννις Μπαράθεον, ικανός να κάψει και την κόρη του ζωντανή για να γίνει βασιλιάς πρόεδρος, εσύ τον είχες να απαντάει ερωτήσεις στα αγγλικά. Τον αδερφό του  τον Ρένλυ Μάριο Κάρογιαν που τον έφαγε νύχτα, δεν τον σκέφτηκες καθόλου; 

Ετυμηγορία: Αρνητική με ελαφρυντικά. Σίγουρα η δουλειά του σατιρικού παρουσιαστή είναι δύσκολη, πόσο μάλλον όταν δεν μπορείς να σατιρίσεις κανένα. Καλού κακού δες ένα John Oliver, ένα Stephen Colbert, έστω έναν Πρίγκιπα για να δεις τι σημαίνει σάτιρα μέχρις εσχάτων.
Ειδικό Hashtag: #arxiepiskope_pe_kamia_malakia_na_fkaloumen_ekpompi_live


Τάσος Τρύφωνος
Τρύφωνος



Αν η Ελίτα είναι η Δρούζα της Κύπρου, τότε ο Τάσος Τρύφωνος είναι ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος. Μπορεί να μην έχει αυτό το γλοιώδες ξερολίστικο ύφος, αλλά γκοντάμιτ έχει όλα τα υπόλοιπα. Τον έχω πετύχει σε δύο περιπτώσεις: Πρώτον στο Τετ-α-Τετ να παίρνει συνεντεύξεις από διασήμους και στο (γιατί θεέ μου σε μένα αυτό το ποτήρι) reboot του Πιο Αδύναμου Κρίκου. 
Άθλιος και στις δύο περιπτώσεις.
Ως Κύριος-Συνέντευξη είναι παντελώς εκτός τόπου και χρόνου. Οι ερωτήσεις του είναι παντελώς εύκολες και ανώδυνες, και καταλήγουν πάντοτε σε ένα εγκώμιο του ανθρώπου που έχει απεναντί του, ακόμη κι αν αυτός ήταν ο Μέγκελε ή κανένας Serial Killer (όχι εγώ, ένας κανονικός κατά συρροήν δολοφόνος). Για παράδειγμα, θυμάμαι μια φορά που είχε καλεσμένη την Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη. Λέω “όπα εδώ είμαστε, δεν γίνεται, θα την στριμώξει κάπου. Mα κάτι για τα ολυμπιακά έργα, μα κάτι για το βιβλίο της, κάτι  θα παίξει”. ΑΡΧΙΔΙΑ ΚΑΛΑΒΡΕΖΙΚΑ! Ο τύπος έκανε την Γιάννα Αγγελοπούλου, το μπότοξ με πόδια, να μοιάζει με τη μητέρα Τερέζα. Για τράβα δες πως την είχε ο Λαζόπουλος στους 10 μικρούς Μήτσους, κι έπειτα έλα να μιλήσουμε. 

Τρύφωνος2
Κάποιος λαχανιάζει σε αυτή την ανηφόρα…

Μήπως στον Πιο Αδύναμο Κρίκο τα πάει καλύτερα; ΑΡΧΙΔΙΑ ΚΑΛΑΒΡΕΖΙΚΑ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ! Εδώ πέρα δεν έχει καν δικαιολογία γιατί απλώς έπρεπε να αντιγράψει την Ακρίτα. Αλλά πού; Εκεί που η Ακρίτα τους ειρωνευόταν και τους πετούσε καρφιά και ατσαλοβελόνες, ο Τρύφωνος τους ρωτάει από πού είναι και τι δουλειά κάνουν. Βρε δεν τους ρωτάς τι χρώμα εσώρουχο φοράνε; Πραγματικά πονάει η ψυχή μου με την ιεροσυλία του παιχνιδιού, που αντί ο Τρύφωνος να είναι ο φόβος και ο τρόμος των παικτών, καταλήγει να έχει το ύφος παρθένου κλητήρα. 


Ετυμηγορία: Αρνητικότατη. Βάλτε τον να δει τον αυθεντικό Κρίκο, μέχρι να μάθει να λέει “κάποιος μπέρδεψε το ζαμπόν με το καλσόν” σωστά. Χάιντε!
Ειδικό Hashtag: #o_pio_adynamos_Tryfwnos_live


Αιμιλία Κενεβέζου

Κενεβέζου

Η αλήθεια είναι πως λατρεύω τους παραλληλισμούς με την ελληνική τηλεόραση, κυρίως γιατί δείχνει πόσο clopy-paste γινόμαστε ώρες ώρες, ακόμη και ασυνείδητα. Έτσι λοιπόν, έχουμε την Αιμιλία Κενεβέζου, την άξια συνεχίστρια της Έλενας της Κατρίτση, της Μαρίας της Χούκλη και της Όλγας Τρέμει.
Η αλήθεια είναι πως ως παρουσιάστρια ειδήσεων, την κάνει μια χαρά τη δουλειά της, δεδομένου πως το μόνο που χρειάζεται είναι να διαβάζει σε σωστά ελληνικά ό,τι στον πούτσο γράφει το auto-cue. Η υπόλοιπη δουλειά που κάνει ως δημοσιογράφος είναι πίσω από τις κάμερες, και άρα δεν μπορώ να σχολιάσω. 
“Καλά ρε σήριαλ κίλλερ, γιατί την έχεις συμπεριλάβει στην λίστα σου;”. Για τον εξής λόγο, αγαπημένε μου αδαή αναγνώστη.

Κενεβέζου2
Το βλέμμα “σπονδυλική στήλη άλατος”


Κυρίως για την “die hard” περσόνα που λάνσαρε, της αγέλαστης σκύλας δημοσιογράφου που βγάζει μαχαίρια και μπαζούκες άμα λάχει, και που έχει μείνει μέχρι σήμερα αμίμητη. Κάτι πήγαν να κάνουν η Ειρήνη Χαραλαμπίδου (a.k.a Arya Stark του ΑΚΕΛ) και η Γωγώ Αλεξανδρινού, αλλά μάδερφάκερς you mess with da best. Το γεγονός πως ρωτάς στο δρόμο και σου απαντάνε “Μα η Αιμιλία η Αγέλαστη”, είναι ενδεικτικό. Μια φορά γέλασε η Αιμιλία στην ζωή της και ήταν σε αυτό το μικρό διαμαντάκι. (Για τους εξ Ελλάδος αναγνώστες, η Αιμιλία Κενεβέζου είναι αδερφή του Κυριάκου Κενεβέζου, πολιτικού που θα μπορούσε να κάνει καριέρα ως μασκότ για τα fat boy burgers)




ΕΠΙΣΗΣ! ΡΕ ΨΩΛΟΚΟΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΡΙΚ, ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΑΙΜΙΛΙΑ ΤΗΝ ΚΕΝΕΒΕΖΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΒΑΖΕΤΕ ΤΟΝ ΤΡΥΦΩΝΟΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΜΟ ΚΡΙΚΟ; ΝΑ ΧΕΣΩ ΤΟ CASTING ΣΑΣ!


Ετυμηγορία: Αρνητ… (Καλά, Αιμιλία, μην βαράς, σταμάτα!) Θετικότατη!
Ειδικό Hashtag: #Μπρους_Γουίλις_με_ταγιέρ_live


Ανδρέας Πογιατζής
Πογιατζής

Ο αθλητικογράφος της καρδιάς μας, ο εθνικός παρουσιαστής των αθλητικών μας ειδήσεων. Μπορεί να μην έχει την καλτίλα του Δημήτρη “χιτσκοκικό και γκρανγκινιόλικο” Χατζηδημητρίου, αλλά αν μη τι άλλο είναι μια μορφή της κυπριακής δημοσιογραφίας. Βέβαια, για αθλητικόγραφο μιλάμε, τα στάνταρ μας είναι τόσο χαμηλωμένα, σε σημείο που κάνουν τον Τύριον Λάννιστερ να μοιάζει με τον Γκρέγκορ “το Βουνό” Κλεγκέιν. Εννοείται πως οι περιγραφές του είναι καθαρά στερεοτυπικές, σε σημείο να μπορείς να παίξεις μπίγκο ή drinking game με αυτές, σε φάση “πίνουμε κάθε φορά που λέει αμφιλεγόμενη φάση”.
Κι ενώ στην παρουσιάση των ειδήσεων είναι η επιτομή του κύρους (λέμε τώρα), στην εκπομπή του “Γκολ και Θέαμα” δίνει ρεσιτάλ, μοιράζοντας φιλοσοφίες της μπάλας και τυρόπιτες. Τι εννοώ; Πάρτε μια γεύση στον ακόλουθο (όχι αθλητικό) σύνδεσμο:


https://www.youtube.com/playlist?list=PL_1Lce8kr2t7Ps7yUm1cSVdb_6bJhyCIm


Ετυμηγορία: Θετική, αλλά δες και λίγο Χατζηδημητρίου να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιό σου. Εναλλακτικά κάποιος να του κάνει δώρο ένα λεξικό του Μπαμπινιώτη.
Ειδικό Hashtag: #corner_se_evnoiki_thesi_live


Βαγγέλης Ευαγγέλου 
Βαγγέλης Ευαγγέλου

Αν ο Τζάστιν Μπίμπερ τραγουδούσε την Τηλλυρκώτισσα. Αν ο Μένιος Φουρθιώτης δεν πουλούσε υαλουρονικό οξύ και αλόη βέρα. Ο Βαγγέλης ο Ευαγγέλου είναι ένα μεγάλο και οδυνηρό κεφάλαιο της κυπριακής τηλεόρασης, που το νιώσαμε μέσα μας, παντού, σαν να μην πέρασε μια μέρα. Ξεκίνησε ως πανελίστας της Αριστοτέλους και από εκεί έδωσε το στίγμα της εκνευριστικής του προσωπικότητας. Ειδικά όταν συμπαρουσίαζε το DanSing (άλλη μάστιγα κι αυτή), νόμιζα πως είχα φτάσει στα όριά μου.
Έκανα λάθος. Εκεί που πίστευα πως δεν υπήρχε χειρότερο από αυτό, πήγε ο βλάσφημος και ο βέβηλος και έκανε το “Που σου νέφκω”. Θεωρητικά αυτή η εκπομπή ήταν αντιγραφή του “Παίζουμε Κυπριακά” του ΡΙΚ (και γιατί δεν την έβαλα στις μεγαλύτερες αντιγραφές; χμ…). Πρακτικά ήταν απλά αίσχος και αιτούμαι από την Αρχή Ραδιοτηλεόρασης να βάλει πρόστιμο στην εκπομπή αναδρομικά, για προσβολή νοημοσύνης των τηλεθεατών. Φανταστείτε εν ετει 2014, να βγαίνει μια εκπομπή με την αισθητική του Ψάλτη και του Γαρδέλη, με την Όλγα Ποταμίτου να ΔΕΡΝΕΙ τους διαγωνιζόμενους στον αέρα και να τους βάζει να χορεύουνε παραδοσιακούς χορούς. Να θέλεις να πεθάνεις, να σε αναστήσει η Μελισσάνδρη (ή ο Χριστός, αναλόγως που πιστεύετε) για να πεθάνεις και πάλι!
Βαγγέλης Ευαγγέλου2Από τότε ο Βαγγέλης Ευαγγέλου έφυγε στο εξωτερικό και επέστρεψε ως αρχισυντάκτης στο Σίγμα (νομίζω στην εκπομπή του Κώστα Πρίγκιπα). Βαγγέλη, αγόρι μου, εγώ μετά το “Πού σου νέφκω” δεν θα είχα μούτρα να βγω από το σπίτι μου.


Ετυμηγορία: Αρνητική. Μια μέρα να τον δέσουμε και να του βάζουμε σε επανάληψη τις εκπομπές του, μέχρι να αυτοπυρποληθούν τα μάτια του!
Ειδικό Hashtag: #pou_sou_nefkw_ontws_live


Χριστιάνα Αριστοτέλους
Αριστοτέλους

Νταξ, το ξέρατε, πως θα καταλήγαμε και εδώ. Ο Serial Killer δεν έχει κρύψει ποτέ του τα αισθήματα του για αυτή την ξανθομαλλούσα, ροζοφορούσα, μενεγακίζουσα και όταν-μεγαλώσω-θέλω-να-γίνω-μπάρμπι-ούσα παρουσία της κυπριακής τηλεόρασης. Τα είχα πει και στις μεγαλύτερες αντιγραφές, θα τα πω και εδώ.
Πρώτον απεχθάνομαι το γεγονός πως αντιγράφει την Μενεγάκη σε σημείο εκνευρισμού. Οι ίδιες ακριβώς εκπομπές, με τα ίδια θέματα, την ίδια σύνθεση πάνελ, τις ίδιες ενδυματολογικές επιλογές, ακόμη και το ίδιο ηλίθιο και αφελές στυλ, όλα αυτά σε κάνουν να νομίζεις πως βλέπεις το ίδιο πρόσωπο σε διαφορετικές ώρες. Μια φορά πήγα να κάνω ζάπινγκ μεταξύ Αριστοτέλους και Μενεγάκη και μα τον θεό, νόμιζα πως χάλασε το τηλεκοντρόλ.

Αριστοτέλους2

Βέβαια, όπως και η Μενεγάκη, η Αριστοτέλους δεν είναι ηλίθια, και αυτό κάνει την όλη αντιγραφή ακόμη πιο εκνευριστική, γιατί είναι ένα πράγμα να είσαι ηλίθιος και να κάνεις εκπομπή, κι άλλο να είσαι έξυπνος και να παριστάνεις τον ηλίθιο για να κάνεις εκπομπή. Πιστεύω πως η Χριστιάνα Αριστοτέλους, όπως και η Μενεγάκη και η Μακρυπούλια αν θέλετε, μπορεί να βγάλει κάτι καλύτερο από αυτό που βγάζει. Νταξ, δεν λέω να γίνει Έλενα Ακρίτα και να απαγγέλλει Στάινμπεκ και Φώκνερ, αλλά πιστεύω βαθιά πως μπορεί να λανσάρει ένα σοβαρό λουκ και να ασχοληθεί με πιο σοβαρά και ενδιαφέροντα ζητήματα στην εκπομπή της. Όμως το γεγονός πως επιλέγει να διαιωνίσει το στερεότυπο της ξανθιάς χαζής γκομενίτσας ως την κύρια δημόσια εικόνα της, την κάνει επονείδιστη, επαχθή και μη βιώσιμη – αν το χρέος της Ελλάδας φορούσε ξανθιά περούκα.

Αριστοτέλους3
Τι στον μαύρο π!@#$%0;


Υ.Γ: Επίσης, πολύ κακή εντύπωση μου έκανε το σήριαλ με τον γάμο και την εγκυμοσύνη της, πάλι αντιγράφοντας την Ελένη Μενεγάκη. Δικαιωμά της μεν, αλλά επιμένω στα “τα εν οίκω μη εν δήμω” – υπάρχει λόγος που λέμε την “προσωπική ιδιωτική ζωή”, προσωπική και ιδιωτική. 


Ετυμηγορία: ΑΡΝΗΤΙΚΗ! Θα σου βάλουμε παντού κάμερες, να μην μπορείς ούτε να κλάσεις με την ησυχία σου!
Ειδικό Hashtag: #ola_gia_mena_me_agapi_live  

Το Πάνελ της Χριστιάνας Αριστοτέλους 

πανελίστας

Μια ειδική μνεία για το πάνελ της, ήτοι: Χάρης Παπαθεοχάρους, Ιωάννα Λαμπροπούλου, Τάσος Ευαγγέλου, Βαρβάρα Ζαχαρίου, Εριλένα Πελαγία και Αλέξανδρος Ταραμουντάς. Κατ’ αρχάς, ποιοι είναι τούτοι; Αλλά οκ, ας πούμε πως είναι το αναλώσιμο δυναμικό της εκπομπής.
Με δύο λέξεις, απλά ανυπόφοροι. Πέραν από το εξωφρενικό γεγονός πως νομίζουν πως είναι αστείοι, το γεγονός πως αντιμετωπίζουν την (ο θεός να την κάνει) showbiz λες και λύνουν το μεσανατολικό είναι, μα την Αγία Βίκυ Χατζηβασιλείου, ικανό να σε αποτρελάνει. Μάγκες, τα γκομενικά της Πάολας σχολιάζετε, όχι τις διπλωματικές σχέσεις Ιράν-Πακιστάν. Κουλάρετε! Κι επίσης, όταν ξεδιπλώνετε τις “απόψεις” σας, φροντίστε να δείχνετε έστω και λίγο πρωτότυποι. Ή αν σας είναι αδύνατον κάτι τέτοιο, μην χρησιμοποιείτε ρήματα όπως “νομίζω” και “πιστεύω”, γιατί αλλιώς μοιάζετε λες και ανακαλύπτετε εκ νέου την ταχινόπιτα.

αριστοτέλ
#ΧΕΣΤΗΚΑΜΕ!



Ετυμηγορία: Αρνητική. Δύο μήνες εξορία στο διεθνές πολιτικό ρεπορτάζ, μέχρι να μάθουν για την κρίση στο Θιβέτ. 
Ειδικό Hashtag: #edw_vyzia_den_exoume_ta_soutien_mas_leipsane_live


Χριστιάνα Αρτεμίου
Αρτεμίου



Τεχνικά όχι παρουσιάστρια, αλλά επειδή έκανε ένα φεγγάρι αντικαταστάτρια της Αριστοτέλους Ακατανόμαστης στο “Με Αγάπη Χριστιάνα”, κι επειδή ήταν όντως Χριστιάνα κι ήταν αρκετά έξυπνο το τρικ (αν και είμαι σίγουρος πως κανένας δεν το σκέφτηκε έτσι), την συμπεριλαμβάνω.
Όπως και να έχει, την Χριστιάνα Αρτεμίου δεν την πολυσυμπαθώ και είχα συμπεριλάβει την Σάντα Γιολάντα στις χειρότερες κυπριακές σειρές. Έτσι, όταν την ειδα να παρουσιάζει την εκπομπή της άλλης, ήμουν σίγουρος πως θα τραβούσα τα μαλλιά μου. 
Αρτεμίου2Κι όμως έκανα λάθος. Διατηρώντας μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ παρουσιάσης, χιούμορ, αυτοσαρκασμού και αυτοσχεδιασμού, η Χριστιάνα Αρτεμίου βρήκε (επιτέλους) τον φυσικό της χώρο. Δεν λέω, ήταν ένα σούργελο και μισό, αλλά ήταν ένα σούργελο που σε κέρδιζε, που σε έκανε να χαμογελάσεις, που έστω σου δημιουργούσε μια θετική διάθεση. Πραγματικά, θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να την δω να κάνει στροφή από την συγγραφή, προς την παρουσίαση, την οποία (ως ηθοποιός) μπορεί και να υποστηρίξει άπειρα. 


Ετυμηγορία: Θετική, με αυτοκόλλητο χαρούμενο σκυλάκι (ξέρετε, από αυτά που μας βάζανε οι δασκάλες στο δημοτικό. Τι; Όχι;)
Ειδικό Hashtag: #sourgelo_to_the_rescue_live


Κώστας Πρίγκιπας 
Last but not least, Κώστας Πρίγκιπας.

Πριγκιπας
Υπάρχουν πολλά είδη τηλεόρασης που δεν θα έπιαναν ούτε με πλύση εγκεφάλου στην Κυπριακή τηλεόραση (γκουχ, Family Guy, γκουχ). Ένα από αυτά είναι τα Late Night Shows, όπως αυτό του Stephen Colbert ή του Jimmy Kimmel ή ακόμη του Jimmy Falon, του John Oliver και του Trevor Noah. Οι λόγοι είναι πολλοί και έχουν να κάνουν κυρίως με το δημιουργικό κομμάτι. Όσο να ‘ναι, για να κάνεις κάτι τέτοιο πρέπει Α) να έχεις όντως χιούμορ (Λούη βάλε αλόη βέρα στο κάψιμο) Β) να κατέχεις τον λόγο σε ικανό σημείο ώστε να περνάς αυτό το χιούμορ με έξυπνο και έντεχνο τρόπο. Παρόλο που απέχει κάτι χιλιόμετρα από τα πρότυπά του, ο Πρίγκιψ του Σίγμα έχει ένα πολύ σημαντικό προσόν.
Πριγκιπας2Σίγουρα έχει στιγμές που κομπιάζει, σίγουρα έχει στιγμές που είναι λίγο απροετοίμαστος, σίγουρα έχει στιγμές που πασχίζει να γίνει αστείος. Fair Enough! Αλλά ο Πρίγκιπας έχει μια δυτική αισθητική, μια αισθητική που ωθεί τον τηλεθεατή να τον συνδέσει με εκπομπές που συμβαίνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο ή τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη. Ενώ ο Λούης ο Πατσαλίδης θυμίζει έντονα κυπριακή τηλεόραση, με τις φάρσες του και τις πλάκες του και το γκροτέσκο του ώρες ώρες, ο Πρίγκιπας είναι μια εκπομπή που προσπαθεί να φέρει ένα ευρωπαϊκό/αμερικάνικο πρότυπο στα κυπριακά δεδομένα. 
Θυμάστε – κι έχω κουρέψει δέκα φορές την γλώσσα μου από τα μαλλιά που έβγαλε – που έλεγα στο πρώτο πρώτο σήριαλ Killer “δες πως το κάνει το HBO ή το Netflix και βγάλε κάτι αντίστοιχο;”. Ε, ο Κώστας ο Πρίγκιπας Βασιλιάς είναι η πρώτη και η μοναδική περίπτωση που πέτυχα που όντως εφάρμοσε αυτή την συμβουλή. Δεν ξέρω (και δεν με ενδιαφέρει) αν πέτυχε ή πόση τηλεθέαση κάνει. Η προσπάθεια του, με όλες τις αδυναμίες της, είναι άξια συγχαρητηρίων. 


Ετυμηγορία: Θετική. Μια από τις λίγες περιπτώσεις, που η κυπριακή τηλεόραση δεν σου δημιουργεί τάσεις αυτοκτονίας δεν σε απογοητεύει.
Ειδικό Hashtag: #The_late_night_Prince_live


Και κάπου εδώ φτάσαμε στο τέλος του άρθρου. Ευχόμαστε καλό κουράγιο σε όσους βλέπουν κάποιον από τους παραπάνω παρουσιαστές, ελπίζουμε πως η κυπριακή τηλεόραση θα ταχύνει τους ρυθμούς προόδου της (γιατί μέχρι στιγμής πάει σαν κουτσή χελώνα με την όπισθεν) και αναμένουμε τις αντιδράσεις και τις προτάσεις σας στα σχόλια από κάτω. Serial Killer out (και πού ‘σαι, Πρίγκιπα, τα λεφτά για το εγκώμιο να τα βάλεις σε off-shore…)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *